KUALA LUMPUR, 12 Feb (Bernama) — Proton Holdings Bhd akan memperkenalkan sebuah kereta konsep, hasil usaha sama kreatif dengan Italdesign Giugiaro, pada Pertunjukan Kereta Antarabangsa ke-80 di Geneva pada 2 Mac, 2010.

Pengarah urusan kumpulan, Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohamad Tahir berkata kerja sama itu adalah sebahagian daripada strategi jangka panjang kumpulan itu untuk mencapai standard automotif global dan mengembangkan kehadirannya di seluruh dunia.

Italdesign Giugiaro adalah syarikat perkhidmatan bebas yang menyediakan sokongan reka bentuk, kejuruteraan dan sokongan lain untuk menghasilkan produk baharu.

Penasihat Proton, Tun Dr Mahathir Mohamad dijangka melancarkan kereta konsep proton pada pertunjukan itu, kata kumpulan itu dalam satu kenyataan pada Jumaat.

“Casis yang direka khas mempunyai lantai tinggi yang boleh memuatkan enjin konvensyenal serta bateri sistem hybrid di bahagian belakang,” katanya.

Syed Zainal Abidin berkata kereta konsep itu direka untuk memaksimakan ruang sambil mengekalkan konsep kereta kompak.

– BERNAMA


Pemuda :Anda siapa Dan apakah anda mampu menjawab pertanyaan-pertanyaan saya?

Kiyai :Saya hamba Allah dan dengan izin-Nya saya akan menjawab pertanyaan anda.

Pemuda :Anda yakin? Sedangkan Profesor dan ramai orang yang pintar tidak mampu menjawab pertanyaan saya.

Kiyai :Saya akan mencuba sejauh kemampuan saya.

Pemuda :Saya ada 3 pertanyaan:-

1.Kalau memang Tuhan itu ada,tunjukan wujud tuhan kepada saya
2.Apakah yang dinamakan takdir
3.Kalau syaitan diciptakan dari api kenapa dimasukkan ke neraka yang dibuat dari api, tentu tidak menyakitkan buat syaitan. Sebab mereka memiliki unsur yang sama. Apakah Tuhan tidak pernah berfikir sejauh itu?

Tiba-tiba Kiyai tersebut menampar pipi pemuda tadi dengan keras.

Pemuda (sambil menahan sakit) :Kenapa anda marah kepada saya?

Kiyai : Saya tidak marah...Tamparan itu adalah
jawaban saya atas 3 pertanyaan yang anda ajukan kepada saya.

Pemuda : Saya sungguh-sungguh tidak mengerti.

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya?

Pemuda : Tentu saja saya merasakan sakit.

Kiyai : Jadi anda percaya bahawa sakit itu ada?

Pemuda : Ya!

Kiyai : Tunjukan pada saya wujud sakit itu!

Pemuda : Saya tidak boleh.

Kiyai : Itulah jawaban pertanyaan pertama...kita
semua merasakan kewujudan Tuhan tanpa mampu melihat wujudnya.

Kiyai : Apakah tadi malam anda bermimpi akan ditampar oleh saya?

Pemuda : Tidak.

Kiyai : Apakah pernah terfikir oleh anda akan
menerima tamparan dari saya hari ini?

Pemuda : Tidak.

Kiyai : Itulah yang dinamakan takdir.

Kiyai : Terbuat dari apa tangan yang saya gunakan untuk menampar anda?

Pemuda : Kulit.

Kiyai : Terbuat dari apa pipi anda?

Pemuda : Kulit.

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya?

Pemuda : Sakit.

Kiyai : Walaupun syaitan dijadikan dari api dan
neraka juga terbuat dari api, jika Tuhan menghendaki maka neraka akan menjadi tempat yang menyakitkan untuk syaitan.

Tautan mesra JTMK.erm....
mesra kah?jenih kot!!!klu ikotkn ati aku malas r nk pergi...tp
pagi 2 bebekalkn semagat bju bru yg dh 2 ari aku ngidam nk pakai,aku gagahkn jugak...merangkak meninggalkn kesyahduan pagi Sabtu...msa yg dijanjikn pkul 8,sebagai seorang pelajar berdedikasi,hensem & kacak seperti biasa aku sampai lebih awal...errr!!!..awal?correction please..aku sampai lewat lg seperti biasa..wakakaka

sampai ja aku...aku disapa oleh amoi cantkkk..."dah daftar nama"~sapanya...hahhaa(ishk2 jdik sat duk gna hiperbola melampau)...setelah selasai aku tulis nama, amoi td hulurkan plak sekeping kertas tertera nombor...preehh!!!ehhh..knapa ada 3 nombor ja ne...balasku kt amoi td dengan kehairanan..."2 nombor cabutan betuah bang"ekellah...nombor phone xde ke?tnya aku dgn lagak seorang senior...hahahhaha
DAmm!!!rupanya aku dh terlepas tarian Peco2...tarian yg menjadi adat dlam acara2 kerajaan sebegini...

dengan beralaskan nsik lamak ngan ayaq oren....aku duk ja kt tepi padang 2 tgk owg amik bahagian...sambil2 gambaq aku di snap peco ngan adip hahahah....!!!sesekali ternakpak ngak kelibat ekin ngan veerat duk belari2 anak kegirangan...(erm..biasa la bkd2 tara nk besaq)hahahah...


last skali acara cabutan bertuah....dengan bebekalkan nombor 159 yg diberi amoi cantik!!pg td...aku sbaq menunggu dengan penuh keiman kt dada...macam biasa aku xprnah bertuah...hahaha menci aku!!


overall....enjoy!!!

Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap: woow, cool giler…
Kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus…

Kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody’s perfect
Kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
Perempuan akan cakap: memang…. muka pun macam pecah rumah!

Kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
Perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!
Kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia…

Kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
Perempuan akan kata: sepadan sangat…
Kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
Perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

Kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
Perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
Kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
Perempuan akan kata:…(terdiam, tapi telunjuknya meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)…


Kalau lelaki handsome penyayang binatang
Perempuan akan cakap: perasaannya halus…penuh kasih sayang
Kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
Perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi…

Kalau lelaki handsome bawa BMW
Perempuan akan cakap: matching… hebat luar dalam
Kalau lelaki tak handsome bawa BMW
Perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?…

Kalau lelaki handsome tak mau bergambar
Perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
Kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
Perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?…

Kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
Perempuan akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen
Kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
Perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu….

Kalau lelaki handsome bersedih hati
Perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on
Kalau lelaki tak handsome bersedih hati
Perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni?

Followers

Kotak Jerit!!!!


ShoutMix chat widget
There was an error in this gadget